УДП оголосило про продаж всього свого морського флоту: що стало причиною цього важкого рішення -- Delo.ua

Стратегії розвитку від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та більше ніж 90 провідних експертів у своїй галузі.

"Необхідно вивільнити ресурси від непрофільних і збиткових активів та спрямувати їх на оновлення річкового флоту. Особливо в сфері вантажних річкових перевезень у пароплавства є можливості для подальшого зростання," - підкреслюють в УДП.

Усі шість морських суден продаються як єдиний пакет, з початковою вартістю 440,68 мільйона гривень. Аукціон запланований на 13 грудня. Відзначається, що державний власник, представлений Міністерством розвитку громад та територій, схвалив рішення про продаж суден.

"Судновласників, безумовно, більш цікавлять відремонтовані "Вилково" та "Измаил" - з документами, готові до роботи. Проте важливо, щоб покупця знайшли також "Татарбунары", "Виана ду Каштело", "Килия" та "Рени", які вже багато років перебувають у відстої", - вказує пароплавство.

Причини, які спонукали до продажу морських суден УДП.

Там нагадують, що торік, коли під час блокування портів "Великої Одеси" уряд поставив завдання забезпечити вивезення агропродукції з портів на Дунаї, підприємство почало відновлення власного морського флоту.

"Відновлення флоту минулого року стало вигідною інвестицією завдяки вигідним фрахтовим ставкам з коротким терміном повернення капіталу. Проте після зняття блокади з одеських портів фрахтові ставки суттєво знизилися. Порти на Дунаї залишилися майже порожніми. На жаль, подальші прогнози не обіцяють нічого доброго", - зазначили в УДП.

Там кажуть, що хоча деякі приватні компанії працюють і за низьких ставок, однак вони оптимізують податки, оперують сотнями одиниць флоту різного тоннажу, працюють в різних сегментах, на різних ринках із гарантованим зворотнім завантаженням суден.

Натомість УДП як держава компанія, "яка сумлінно сплачує всі податки", знаходиться з ними у нерівних умовах, маючи робочий флот у вигляді лише двох невеликих морських суден, і конкурувати з приватними конкурентами не має змоги.

"Ми проаналізували і опрацювали всі можливі варіанти. Розглядали пропозиції з передачі суден у тайм-чартер. Проте дохід від чартеру не перекриватиме майбутні витрати на обслуговування та ремонт суден. Це завідомо збитковий для держави проєкт", - йдеться у повідомленні.

Компанія зазначає, що постійне утримання суден у простої з великими щомісячними витратами на їх обслуговування не є прийнятним варіантом. Вона також підкреслює, що з часом виникне необхідність у поновленні документів на судна, яким вже понад 30 років, що потребуватиме додаткових фінансових витрат.

Що можна сказати про морські судна, що належать УДП?

Варто підкреслити, що всі шість суховантажів, які виставлені на продаж, є ідентичними. Вони були збудовані на підприємстві у Віана-ду-Каштелу (Португалія): два з них, "Измаил" та однойменний, з'явилися на світ у 1992 році, а інші чотири були виготовлені в 1993 році.

Кораблі мають розміри 82,94 метра в довжину, 15,5 метра в ширину, висоту борту 7,1 метра та осадку 5,67 метра. Їхня валова місткість становить 2977 тонн, а чиста місткість дорівнює 1490 тонн. Конструкція корпусів виконана зі сталі.

Всі судна призначені для генеральних вантажів та мають прапор України. П'ять з них, за даними сервісу MarineTraffic, зараз перебувають у порту Ізмаїла, а "Рени" - в порту Тузла (Мармурове море, Стамбул, Туреччина).

Інші публікації

У тренді

novanews

При передруку матеріалів, активне посилання на джерело є обов'язковим.

© Інтернет-видання новин Одеси | novanews.com.ua. All Rights Reserved.