Код пам’яті: Розповіді про видатних українців на поштоматах Епіцентру
Компанія скористалася мережею поштоматів для того, щоб поділитися історіями сучасних українців, які знайшли в собі сили підтримати інших у найскладніші часи. Серед них є семирічна дівчинка, яка виготовляє вінки з штучних квітів і продає їх, щоб допомогти військовим. Також є звичайні рибалки, які на своїх човнах рятували людей з окупованих територій, харків’янин, що випікає хліб під звуки вибухів і передає його волонтерам, а також багато інших героїв.
Це стало можливим завдяки партнерству з Pictoric — спільнотою молодих ілюстраторів, графічних дизайнерів та художників, які ініціювали проєкт "Навіть у темряві є світло".
Концепція цього проєкту з'явилася в лютому 2022 року, коли виникла потреба зафіксувати розповіді українців, які в часи повномасштабного вторгнення виявили людяність, сміливість та готовність допомагати іншим.
Загалом, українські митці на основі розповідей таких людей створили 100 ілюстрацій, які дозволили передати не лише факти, а й емоції та атмосферу кожної історії. Щоб ще більше українців змогли ознайомитися з цими роботами, в рамках проєкту "Код пам'яті" компанія Епіцентр розмістила ілюстрації, створені митцями, на своїх поштоматах.
"Ми активно розширюємо мережу поштоматів, перш за все, для зручності наших клієнтів, які мають можливість отримувати безкоштовну доставку з нашого інтернет-магазину та забирати свої замовлення в найбільш зручних для них локаціях. Крім того, ми плануємо використовувати нашу широку мережу поштоматів по всій Україні для поширення важливих повідомлень, що сприятимуть єдності українців," - зазначив Тарас Герега, директор з розвитку поштоматів компанії Епіцентр.
На думку співкураторки Pictoric Олени Старанчук, розповсюдження цих історій для широкої аудиторії вкрай важливо, бо допомагає не лише зберегти пам'ять, а й осмислити та задокументувати те, що переживають українці.
"У момент, коли Україна бореться не тільки за свою територіальну цілісність, але й за своє право на життя, культуру та істину, цей проєкт набуває особливого значення. Він демонструє, що боротьба триває не лише на фронті, а й у тилу — в лікарнях, волонтерських центрах, на кухнях, в майстернях та за кермом автомобілів. Завдяки ілюстраціям ми звертаємо увагу на тих, хто, можливо, не завжди потрапляє в новини, але також активно протистоїть російській агресії," — зазначила Олена Старанчук.
Епіцентр вже розмістив ілюстрації з неймовірними історіями українців на більш ніж 100 поштоматах у різних містах України, зокрема в Києві, Дніпрі, Одесі та Львові. У компанії впевнені, що цей проєкт стане джерелом натхнення для тисяч людей, які користуватимуться поштоматами Епіцентру.
"Наша мета полягає не тільки в тому, щоб займати позицію лідера на ринку роздрібної торгівлі, але й активно впливати на соціальні зміни. У рамках проєкту "Код пам'яті" ми прагнемо через історії сучасних українців ще раз нагадати, що навіть у найскладніші моменти кожен із нас здатен стати джерелом світла. Адже роботи, які ми виставляємо на поштоматах, є свідченням сили, гідності та людяності, що формують нашу національну ідентичність та надихають до дій," -- підкреслила PR-директорка Епіцентр Юлія Чудновець.
Всі зображення з історіями можна переглянути на сайті Pictoric.
Варто зазначити, що в рамках ініціативи "Код пам'яті", що реалізується у співпраці з Міністерством культури, компанія Епіцентр відтворила на своїх поштоматах унікальні вітражі з Маріуполя, які були знищені в ході масштабного вторгнення. Цим кроком компанія прагнула ще раз підкреслити незламний дух нашого народу та видатну культурну спадщину, на яку може гордитися кожен українець.