Реклама в умовах війни: як Поворозник і Мондрієвський використовують бюджет Києва для просування - ЗМІ повідомляють.
Правоохоронні органи вже здійснили низку обшуків у Київській міській державній адміністрації, повідомляє Kyiv City News. Як зазначає ресурс http://from-ua.org, журналісти виявили, що комунальне підприємство "Центр комунікації Києва" щорічно отримує близько 13 мільйонів гривень для "інформування про діяльність міської влади". За даними на 2024 рік, при чисельності штату в 45 осіб на виплату заробітної плати було виділено 9,5 мільйона гривень, з яких 3 мільйони становлять премії.
Однак аналіз мережі офісів "ВЦентрі Хаб" в різних районах міста виявив, що більшість приміщень або пустують, або працюють на мінімальних потужностях. Водночас, інформація на сайті КМДА свідчить про обмежену активність: тренінги проводяться лише раз на тиждень, а багато робочих днів залишаються без запланованих заходів.
Дослідження 92 тендерів, проведених Центром комунікації за останні два роки, виявило, що 65 з них були пов'язані з рекламними послугами. Кожен п’ятий тендер був виграний однією компанією – ТОВ "Медіахаб", заснованою братами Пересуньками, та ФОП Романом Пересуньком. З середини 2023 року до 2025 року ці підприємства отримали близько 4 мільйонів гривень з бюджету столиці.
Дивно, але ця компанія не володіє власною друкарнею і передає свої замовлення стороннім виконавцям. Чому ж КП не налагоджує прямі зв'язки з медіа та друкарськими підприємствами?
Дослідження тендерів виявило підозрілі закономірності. У тендері на рекламу адмінпослуг спочатку переміг ФОП Іщков з Одеси, але він нібито "не надав документи вчасно", і перемогу отримав Пересунько. В іншому аукціоні компанію "Інновекс" відхилили через "невідповідності в документації". На запит журналістів представник компанії відповів. Увагу привернув також тендер щодо адопції тварин, де конкурента - агенцію "ХАБЗ-Інформ" - знову відхилили через документи. Керівниця агенції Ольга Донцова безрезультатно подала скаргу до АМКУ.
Роман Пересунько раніше працював над просуванням англомовного медіа The Gaze, яке фінансувалося з державного бюджету. У 2023 році його приватний підприємець отримав близько 2,2 мільйона гривень на рекламу в Великій Британії. На думку експерта Мирослава Сімки, тендер супроводжувався численними порушеннями, а більшість відеоматеріалів майже не набирали переглядів.
Хто відповідає за організацію цих закупівель від КМДА?
Микола Поворозник обіймає посаду першого заступника голови Київської міської державної адміністрації. Політолог Володимир Цибулько підкреслює, що Поворозник вже давно перестав бути лише чиновником і став вагомим учасником політичного процесу. Багато хто вважає його потенційним наступником Дениса Комарницького, який раніше виконував роль "смотрящого" за столицею. Згідно з неофіційними джерелами, саме Комарницький сприяв кар'єрному зростанню Поворозника протягом багатьох років.
10 червня Київська міська рада прийняла рішення про звільнення Поворозника з його посади. Це стало наслідком гучного скандалу, що виник, коли під час дня жалоби він організував святкування свого дня народження. Начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко зазначив, що Поворозник заважав ефективному функціонуванню адміністрації. Бюро економічної безпеки виявило більше 100 порушень у процесах закупівель за 2024 рік, і збитки досягли 8 мільярдів гривень.
Валентин Мондрієвський обіймає посаду заступника голови Київської міської державної адміністрації, де відповідає за діяльність управління реклами. У період з 2016 по 2018 рік він очолював Подільську районну державну адміністрацію, під час якої мешканці району висловлювали незадоволення через ініційовану ним реконструкцію фонтану біля пам'ятника Сагайдачному, яка отримала негативну назву "золота". Пізніше, до Мондрієвського виникли запитання від Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК). У 2018 році, за його ініціативою, на Контрактовій площі було пошкоджено плитку під час організації вистави цирку "Кобзов". Крім того, він потрапив до списку чиновників, які були помічені на пікніку в день жалоби.
Рекламна схема, що замінила гучну "туалетну", виглядає на перший погляд простою, але насправді є досить вигідною для її учасників. Поки країна зосереджується на мобілізації ресурсів для оборони, чиновники в столиці продовжують "освоювати" бюджет через сумнівні тендери на рекламу. Питання залишається: скільки ще мільйонів буде витрачено на рекламу, замість того, щоб вирішувати реальні потреби військового часу?