Реклама у воєнний час: як Поворозник та Мондрієвський використовують мільйони київського бюджету на піар-кампанії - ЗМІ.

Writer: Time Communication

Операція "Чисте місто" продовжує набирати сили: видання "Аргумент" інформує про нові сумнівні тендери, які ініційовані чиновниками, близькими до мера. За повідомленнями Kyiv City News, правоохоронні органи вже здійснили кілька обшуків у Київській міській державній адміністрації.

Журналісти встановили, що КП "Центр комунікації Києва" щорічно отримує майже 13 млн гривень на "висвітлення діяльності міської влади". При штаті 45 працівників за 2024 рік було виплачено 9,5 млн грн зарплати, з яких 3 млн - премії.

Однак аналіз мережі офісів "ВЦентрі Хаб" у місті виявив, що більшість приміщень є пустими або працюють лише на мінімальному рівні. Тим часом, інформація на сайті КМДА свідчить про низьку активність: тренінги проводяться всього раз на тиждень, а багато робочих днів залишаються незайнятими.

Дослідження 92 тендерів, проведених Центром комунікації за останні два роки, виявило, що 65 з них були пов'язані з рекламними послугами. Кожен п'ятий тендер був виграний однією компанією — ТОВ "Медіахаб", що належить братам Пересунькам, а також ФОП Роману Пересуньку. Протягом періоду з середини 2023 до 2025 року ці учасники отримали близько 4 мільйонів гривень з міського бюджету.

Цікаво, що ця компанія не володіє власною друкарнею і передає свою роботу стороннім виконавцям. Чому ж КП не налагоджує прямої співпраці з медіа та друкарськими підприємствами?

Дослідження тендерних процесів виявило підозрілі патерни. У конкурсі на рекламу адміністративних послуг спочатку перше місце зайняв ФОП Іщков з Одеси, але згодом він, ніби-то, "не надав документи вчасно", що призвело до перемоги Пересунька. У іншому аукціоні компанію "Інновекс" відхилили через "недостатності в документах". На запитання журналістів представник компанії дав відповідь. Також привернув увагу тендер на усиновлення тварин, де конкурента - агенцію "ХАБЗ-Інформ" - знову відхилили через документи. Керівниця агенції Ольга Донцова безуспішно подала скаргу до Антимонопольного комітету України.

Роман Пересунько раніше був залучений до просування англомовного медіа The Gaze, що фінансується з держбюджету. У 2023 році його ФОП отримав майже 2,2 млн грн на розкрутку у Великій Британії. За словами експерта Мирослава Сімки, тендер мав численні порушення, а більшість відео майже не мали переглядів.

Хто відповідає за координацію цих закупівель від КМДА?

Микола Поворозник займає пост першого заступника голови Київської міської державної адміністрації. Політолог Володимир Цибулько підкреслює, що Поворозник вже давно вийшов за рамки звичайного чиновника і став важливим гравцем у політичній арені. Його вважають потенційним спадкоємцем Дениса Комарницького, який виконує роль "смотрящого" за Києвом. За неофіційними даними, саме Комарницький протягом багатьох років сприяв кар'єрному зростанню Поворозника.

10 червня КМР ухвалила рішення про звільнення Поворозника з посади. Цьому передував гучний скандал, коли у день жалоби той організував святкування власного дня народження. Начальник КМВА Тимур Ткаченко зазначав, що Поворозник створював перешкоди для ефективної роботи адміністрації. БЕБ виявило понад 100 порушень у закупівлях за 2024 рік, а збитки сягнули 8 млрд грн.

Валентин Мондрієвський обіймає посаду заступника голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) та відповідальний за діяльність управління реклами. У період з 2016 по 2018 роки він очолював Подільську районну державну адміністрацію, де зіштовхнувся з протестами мешканців району проти його ініціативи щодо "золотої" реконструкції фонтану, розташованого біля пам'ятника Сагайдачному. Пізніше до Мондрієвського виникли питання з боку Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК). У 2018 році за його ініціативою на Контрактовій площі було пошкоджено плитку під час організації циркових вистав "Кобзов". Також Мондрієвський потрапив у скандал, коли його зафіксували на пікніку в день жалоби.

Нова рекламна схема, що замінила відому "туалетну", виглядає доволі простою, але є дієвою для тих, хто з неї виграє: поки країна витрачає ресурси на оборону, чиновники в столиці продовжують "засвоювати" бюджет через підозрілі тендери на рекламу. Питання залишається актуальним: скільки ще мільйонів буде витрачено на рекламу замість задоволення реальних потреб військового часу?

Інші публікації

У тренді

novanews

При передруку матеріалів, активне посилання на джерело є обов'язковим.

© Інтернет-видання новин Одеси | novanews.com.ua. All Rights Reserved.