Від Полтавської області до Одеського регіону: чому залізнична інфраструктура опинилася під прицілом рф.
Українські залізничні перевезення є однією з небагатьох інфраструктур, які функціонують без зривів, незважаючи на воєнні дії.
За останні тижні російська армія значно посилила удари по українській залізниці, зробивши її однією з головних мішеней. Під атаками - Полтавщина, Одещина, Харківщина та Сумщина. Внаслідок обстрілів пошкоджені колії, депо, зруйнована інфраструктура. Є загиблі й поранені серед пасажирів та працівників "Укрзалізниці". Експерти кажуть: це не випадковість, а новий етап ударів по логістиці. Чи є у нас план порятунку залізниці, дивіться в сюжеті журналістки "5 каналу" Марти Шикули.
Мішені атак і масштаби руйнувань
"Це залякування людей і створення ситуації хаосу. Ворог максимально хоче зруйнувати залізничну інфраструктуру, адже це безпосередньо пов'язано з транспортною логістикою, перевезенням вантажів, підтриманням соціально-економічного рівня держави. Це продовольчі товари, експортна продукція, необхідне обладнання та інші вантажі для нашої оборони. Завдання росії - максимально порушити цю логістику і зруйнувати залізничну інфраструктуру. Вони історично дуже прив'язані до залізниці, адже вона - головна транспортна артерія їхньої армії. Тому прекрасно розуміють, що така сама логістика важлива й для нас. Залізниця - це артерія, яка підтримує життєдіяльність державного організму та нашої оборони", - розповів речник Української добровольчої армії Сергій Братчук.
Українські залізничні перевезення є однією з небагатьох інфраструктур, які функціонують без зривів, незважаючи на воєнні дії.. Через неї ідуть військові вантажі, евакуації, гуманітарка. Тому для росії це стратегічна ціль. Її мета - паралізувати рух та зірвати постачання.
"До цього треба було готуватись завчасно, тому що це логістика. І рано чи пізно росіяни мали розпочати полювання по ній", - наголосив керівник безпекових програм Центру глобалістики "Стратегія XXI" Павло Лакійчук.
Вразливі місця: локомотиви, ремонтні станції, інтенсивність ударів.
Тепер ворог б'є прицільно по локомотивах. Без тяги поїзд - просто вагони. Ураження однієї критичної одиниці може зупинити десятки рейсів.
"Потрібно терміново розробити стратегію протидії "Шахедам". Супротивник керованими дронами насамперед битиме по локомотивах, бо без них поїзди не їздять, а їх кількість обмежена - як і машиністів. Під удар також потраплять декілька наступних вагонів", - заявив голова Центру радіотехнологій Сергій "Флеш".
Експерти стверджують, що дрони можуть здійснювати удари на відстані до 500 кілометрів вглиб території. Це означає, що під загрозою опиняються не лише об'єкти, розташовані на передовій, але й значні логістичні центри в центральних і західних регіонах країни.
"Росія планує посилити свої атаки за допомогою "шахедів" на залізничні потяги, розширивши зону ураження до 500 кілометрів. Зокрема, у них є здатність націлюватися навіть на рухомі вантажні склади", - зазначив Сергій "Флеш".
Як убезпечити залізничний транспорт: технологічні рішення, організаційні заходи та різноманітність маршрутів.
Забезпечення безпеки залізничного транспорту вимагає комплексного підходу. Це включає в себе використання технічних засобів радіоелектронної боротьби на локомотивах, системи для виявлення та нейтралізації дронів, а також організаційні заходи, такі як нові розклади руху, секретні зупинки та мобільні ремонтні бригади.
"Негайно потрібен комплекс організаційних контрзаходів - від встановлення спеціальних систем РЕБ на локомотиви до змін графіків руху та перенесення пунктів зупинок. Важлива взаємодія машиністів з операторами "Віража" та багато інших нюансів", - пояснив Сергій "Флеш".
"Існує лише один, або точніше, два варіанти виходу з ситуації. Перший з них полягає в максимально можливій диверсифікації маршрутів, як це вже реалізується у сфері автомобільних перевезень важливих вантажів. Важливо використовувати альтернативні шляхи, обходячи основні магістралі, та максимально розподілити потоки транспорту," - підкреслив Павло Лакійчук, керівник безпекових програм Центру глобалістики "Стратегія XXI".
Українська залізниця витримала обстріли, евакуації та мільйони перевезених пасажирів під час війни. Зараз перед нею постає новий виклик - загроза атак дронів. Питання полягає в тому, чи встигнемо підвищити її захищеність до того, як ворог спробує ізолювати країну від залізничного сполучення. Експерти стверджують, що існують засоби для забезпечення безпеки, і головне зараз - швидка організація координації та комунікації між усіма, хто відповідає за безпеку на залізниці.