Українські підприємства активно виводять російських власників з власного капіталу, незважаючи на заборони законодавства. Які регіони мають найбільшу кількість правопорушників? ІНФОГРАФІКА
Від січня 2025 року 91 українська компанія вилучила з Єдиного державного реєстру (ЄДР) власників-громадян РФ, попри чинну заборону.
Згідно з інформацією від "Опендатабот", 88 з цих підприємств продовжують свою діяльність і навіть успішно отримують державні контракти, тоді як ще 3 знаходяться на етапі ліквідації.
З початку повномасштабного конфлікту було перереєстровано 714 підприємств. Після отримання запитів до Міністерства юстиції було здійснено лише кілька перевірок, і лише 8 змін у реєстраційних даних визнано неправомірними.
За територіальним розподілом, найбільше випадків зафіксовано у Києві, де налічується 30 компаній. Наступні за кількістю - Одеська область з 9 компаніями, а також Харківська, Львівська та Вінницька області, в кожній з яких по 7 компаній.
У структурі видів діяльності переважають оптові торгівельні операції (15 підприємств), угоди з нерухомістю (13), роздрібна торгівля (8), риболовецька галузь (6) та інформаційні технології разом із консалтингом (5).
Щодо фінансового профілю компаній-порушників - 38 компаній мають оборот до 10 млн грн, 10 - від 10 до 100 млн, 4 - понад 100 млн та ще 39 не подали фінзвітність.
Також зазначається, що частина "очищених" фірм бере активну участь у держзакупівлях: "ТАТНЄФТЬ-АЗС-УКРАЇНА" виграла 43 тендери на понад 6,8 млн грн, "МІРЕКЦ" - 4 на 122 тис. грн, "ВК СЕРВІС ПЛЮС" - один на 57 тис. грн.
Водночас правила, що регулюють зміни у компаніях з російськими власниками, залишаються без змін — дозволені лише для певних категорій (легальне перебування в Україні або частка до 10%).
Поряд з цим, в "Опендатабот" зазначають, що вони не знімають позначки про зв'язок із РФ/РБ навіть після формальних змін через ризик номінальної заміни фактичного контролю.
Раніше повідомлялось, що Верховна Рада ухвалила законопроєкт №13442, яким затвердила указ президента про примусове вилучення в Україні майна Росії та її резидентів.
Зокрема, йдеться про 1592 вантажні вагони різних типів - криті, напіввагони, платформи й цистерни. Їхня загальна вартість оцінюється в близько 2,2 млрд грн. Середній вік вагонів становить 14 років, а термін експлуатації - у середньому до 2047 року.