Консультант Єрмака, Лещенко, підтримує ініціативу "УЗ-3000": Безкоштовний квиток є проявом нашої щирої доброзичливості.
Радник керівника ОП та член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко вважає ініціативу Зеленського "УЗ-3000" хорошою. Проте користувачі у коментарях здебільшого критикують її.
Про це повідомляє Цензор.НЕТ.
Він зазначив, що раніше збитки від пасажирських перевезень "УЗ" компенсувалися за рахунок доходів від вантажних перевезень. Проте через війну обсяги вантажних перевезень зменшилися, тому уряд вирішив фінансувати збитки пасажирського транспорту безпосередньо з державного бюджету.
"Фінансування перевезень пасажирів за рахунок податкових надходжень є європейською практикою, яка реалізується в усіх державах ЄС і повинна була стартувати в Україні вже давно," - підкреслив він. Він також зауважив, що навіть ті, хто активно критикує цю ініціативу, зрештою скористаються безкоштовним квитком і подорожуватимуть залізницею.
Лещенко зауважив, що у серпні перевозять 2,6 млн пасажирів, а в лютому - 1,9 млн. Програма діятиме в місяці низького попиту на поїздки, коли "їздять на 30 відсотків порожні вагони". Тому він не розуміє, чим ця ініціатива погана.
Нардеп "Голосу" Ярослав Железняк у коментарях до допису зазначив, що ініціатива є поганою, оскільки оплачується за рахунок платників податків.
"Як, до речі, і твоя платня в НР, аби писати таку нісенітницю, виправдовуючи явно провальне політичне популістичне рішення," - сказав він Лещенку.
"Ярослав Железняк фінансує твою безглузду діяльність у парламенті за мої податки," - відповів радник Єрмака.
Лещенко підкреслив, що "використання преміальних кілометрів є правом, а не зобов'язанням".
"На даний момент листопад — це період, коли мобільність українців значно знижується. Наприклад, у потягах до Львова, Ужгорода та Одеси сьогодні, 3 листопада, є сотні вільних місць. Потяги курсують практично напівпорожніми. Ці ресурси слід використати для програми УЗ-3000. Це можна зробити без додаткових витрат на ці бонусні місця, незважаючи на те, що деякі недобросовісні критики поширюють неправдиву інформацію про збільшення бюджетних витрат", - зазначив він.
Ексголова Держмитслужби Нефьодов наголосив, що Лещенко завдає шкоди "Укрзалізниці" своєю комунікацією:
Попри те, що ти несе фідуціарні обов'язки як член наглядової ради, ситуація виглядає інакше. Якщо особи, які придбали квитки в період низького попиту, отримають їх безкоштовно, це вже не буде означати "без жодних нових витрат".
"Твої речі як, уже знайшли їх учора?" - запитав Лещенко.
Одна з коментаторок висловила занепокоєння щодо труднощів, з якими стикається приміський залізничний транспорт у Волинській області:
"Днями їхала приміським потягом Вижва-Ковель. Мій вагон був повний пасажирів. На кінцевій станції купити квиток неможливо, бо вона давно не працює. В потязі провідників не було. Усі пасажири проїхали без квитків. У "довідці" на вокзалі в Ковелі мені сказали, що ми всі їхали безкоштовно, бо просто немає провідників - ЗП низька, умови погані, ніхто туди не хоче на ставку 7300.
Ось ще один варіант тексту:
"Також, скоро можуть виникнути проблеми з отриманням довідок, адже зарплати невеликі, і багато людей звільняються. Я звернулася до керівництва УЗ, зателефонувала на гарячу лінію та залишила письмовий запит, просячи звернути увагу на ситуацію та виставити мені рахунок за квитки. Сьогодні мені зателефонувала жінка, яка, за її словами, отримала мою "скаргу" (хоча насправді це була пропозиція і прохання — важливе уточнення). Вона повідомила, що проблема існує вже давно, але ніхто її не вирішує, і рахунок мені не можуть виставити. Коли я жартувала про УЗ-3000, вона ледь не заплакала. То я проїхала ці 30 км за 3000, чи це інша акція?"
Лещенко відповів, що програма не поширюється на приміські потяги.
За словами радника Єрмака, приміське сполучення буде проблемним доти, доки місцеві громади не почнуть компенсувати збитки від цих перевезень "УЗ".
"Приміське транспортне сполучення - це постійні витрати, витрати і ще раз витрати. В Україні ефективне приміське сполучення може бути забезпечене лише за умови, що громада візьме на себе фінансування цієї програми", - підкреслив він.
Також, вважає Лещенко, скористатися "безкоштовним квитком - це ваше право і наша добра воля, а не обовʼязок".
Інші коментатори, у свою чергу, переважно висловили негативну думку щодо ініціативи "УЗ-300".
Що сталося раніше?
Раніше повідомлялося, що Зеленський доручив уряду сформувати пакет "зимової підтримки" для українців. До пакету, зокрема, входить програма "УЗ-3000" - українці зможуть безкоштовно скористатись поїздками "Укрзалізниці" у межах трьох тисяч кілометрів.