Одеський морський порт отримав 540 мільйонів гривень для завершення реконструкції причалу, яка була розпочата майже десятиліття тому.
Одеська філія держпідприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація Одеського морського порту) 12 серпня оголосила відкриті торги на завершення реконструкції причалу очікуваною вартістю 539,88 млн грн.
Згідно з інформацією, наданою виданням "Наші гроші", планується завершити реконструкцію причалу номер 7 (інв. №061510), розташованого за адресою площа Митна, 1/2. Всі роботи повинні бути виконані до кінця 2027 року, згідно з даними системи Prozorro.
Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок власних ресурсів державного підприємства.
Мова йде про причал, розташований на півдні порту в акваторії Карантинної гавані, який пройшов реконструкцію ще в 1963 році. Нова фаза оновлення розпочалася в 2016 році. У період з 2017 по 2020 рік ТОВ "Ремонтно-будівельний трест ЧМП" реалізувало перший етап, який охоплював ділянку завдовжки 163 метри, а з 2020 по 2022 роки було виконано частину другого етапу довжиною 223 метри.
У 2024 році проєкт скоригували вдруге. Тепер залишилось довиконати другий пусковий комплекс і виконати третій, який включає днопоглиблювальні роботи на акваторії причалу та водних підходах.
За інформацією "АМПУ", проєкт реконструкції передбачає збільшення довжини причалу з 357 до 387 м, поглиблення акваторії, розширення конструктивної ширини та підвищення допустимого навантаження на складські майданчики з 10 до 20 тонн на квадратний метр.
За розрахунками АМПУ, модернізація підвищить пропускну спроможність причалу до 2 млн тонн вантажів на рік і забезпечить додаткові доходи на рівні понад 100 млн грн щороку.
Звернутися за роз'ясненнями та оскаржити умови закупівлі можна буде до 25 серпня, тоді як термін подачі тендерних пропозицій завершується 28 серпня. Аукціон планується на приблизно 29 серпня.
Згідно з інформацією, Одеський порт неодноразово стає мішенню для атак російських військових. 3 липня один із причалів зазнав ракетного удару, внаслідок чого постраждали кілька працівників портових компаній та членів екіпажу судна. Окрім цього, були пошкоджені портальні крани, техніка та складські приміщення.