Необґрунтоване зростання тарифів. Бізнес висловлює стурбованість щодо ініціативи Укрзалізниці, яка може негативно вплинути на українські автомобільні шляхи.
Українська бізнес-спільнота занепокоєна ініціативою Укрзалізниці підвищити тарифи на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн.
Встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправок залізницею, заявили в Європейській Бізнес Асоціації.
За оцінками експертів Комітету з логістики ЄБА, необхідно провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованості запропонованої вагової норми у 26 тонн, із вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами та морськими контейнерними лініями.
Зростання тарифів може призвести до зменшення обсягів контейнерних перевезень залізницею та сприяти перенаправленню вантажів на автотранспорт. Це, у свою чергу, створить додаткове навантаження на автомобільні дороги і збільшить витрати на їх утримання, а також може викликати зниження доходів залізничного транспорту та підприємств, які залучені до контейнерних перевезень. Важливо відзначити, що в деяких випадках контейнерні перевезення автомобільним транспортом вже є більш вигідними для власників вантажів у порівнянні із залізничними маршрутами, -- зазначають в заяві компаній, що входять до складу Асоціації.
Вони звернули увагу, що країни Європейського Союзу, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25%-75%. Перехід на контейнерні перевезення є складовою транспортної стратегі ї ЄС, відповідно до якої не менше 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах.
На відміну від держав Європейського Союзу, в Україні сектор залізничних контейнерних перевезень ще перебуває на стадії становлення і потребує як інвестицій, так і підтримки з боку держави. Експерти Асоціації впевнені, що прогрес у цій сфері сприятиме:
Зростання обсягів міжнародних перевезень товарів завдяки використанню мультимодальних маршрутів, можливості моніторингу вантажів та передбачуваності термінів доставки.
-- Забезпеченню екологічності таких перевезень;
-- Підтримка автомобільної інфраструктури, зокрема зниження навантаження на дорожнє покриття, а також стимулювання розвитку суміжних секторів послуг, таких як термінальні, портові, транспортні та машинобудівні.
Відповідно, експерти Асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним та таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС.
Європейська Бізнес Асоціація направила офіційний лист до Міністерства розвитку громад і територій, Державної регуляторної служби та Укрзалізниці. У своєму зверненні представники бізнесу закликають переглянути ухвалене рішення про підвищення тарифів на контейнерні залізничні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою в найближчий час.
Раніше повідомлялося, що бізнес закликав Укрзалізницю повернути найкоротші маршрути до портів Одеси та Чорноморська.