Національна поліція повідомила, що Олександр Бойко, який є власником компанії "Автомагістраль-Південь", отримав офіційне обвинувачення у привласненні 240 мільйонів гривень, виділених на проект водогону в Кривому Розі.
Олександр Бойко, керівник компанії "Автомагістраль-Південь", став об'єктом підозри у справі про розкрадання понад 240 мільйонів гривень, які були виділені на будівництво водогону між річкою Інгулець та Південним водосховищем. Цей водогін мав на меті забезпечити водопостачання для Кривого Рогу після руйнування російськими військами греблі Каховської ГЕС.
Цю інформацію надає Цензор.НЕТ, посилаючись на дані УНІАН.
Згідно з інформацією, опублікованою Національною поліцією України, стало відомо про висунення підозри. У документі зазначено, що підозру отримав керівник компанії, що займається будівництвом шляхів, яка реалізувала проект водогону. Як свідчить система Prozorro, контракт на виконання цього проекту було надано ТОВ "Автомагістраль-Південь" з Одеси, яке належить Олександру Бойку.
В рамках низки укладених угод, будівельна фірма отримала близько 7,4 мільярда гривень з державного бюджету. Проте замість того, щоб виконати роботи належним чином, злочинці втілили в життя корупційну схему. На сьогоднішній день підтверджено, що було привласнено понад 240 мільйонів гривень, але, згідно з інформацією, що надходить у процесі розслідування, загальні збитки можуть досягати декількох мільярдів гривень. На даний момент п’ятьом особам було висунуто підозри. Їм загрожує до дванадцяти років позбавлення волі з можливістю конфіскації майна, згідно з повідомленням Національної поліції.
Оперативники Департаменту стратегічних розслідувань разом з слідчими Головного слідчого управління Національної поліції виявили, що група осіб, яка входила до керівництва дорожньо-будівельної компанії, організувала схему незаконного привласнення бюджетних коштів. Для реалізації цієї корупційної діяльності вони залучили до співпраці працівників підконтрольних підприємств та інженера-консультанта даної організації.
"У липні 2024 році на реалізацію цього проєкту посадовці профільної служби та представники однієї з найбільших шляхобудівних компаній на українському ринку підписали угоди на виконання робіт. Тоді між сторонами уклали два договори: основний - на понад 5,3 млрд грн та додатковий - більш ніж на 2 млрд грн. Щоб реалізувати "схему" заволодіння бюджетними коштами, ділки завищували ціни на будматеріали, які закуповували через афілійовану компанію. За вказівкою лідера угруповання, представник шляхобудівельної компанії підшукував таких постачальників матеріалів, які надавали комерційні пропозиції із вже значно вищими цінами на необхідні для будівництва водогону матеріали. Недостовірні дані зловмисники вносили до офіційних звітів та актів виконаних робіт", - сказано в документі.
Наприклад, дорожньо-будівельна компанія купувала труби для укладання інженерних мереж з націнкою до 50% від ринкової вартості. Труба, яка коштувала 16 тисяч гривень за метр, перепродавалася будівельній організації вже за понад 24 тисячі гривень. Первинна вартість матеріалів формувалася цими ж контрольованими підприємствами, які займалися постачанням, тому ціни стрімко зростали ще на етапі складання кошторису. Таким чином, організатори схем виводили бюджетні кошти через підконтрольні компанії, а потім конвертували їх у готівку.
За попередніми оцінками, учасники корупційної оборудки завдали державі збитків на понад 240 млн грн. Поліцейські провели понад 50 обшуків в офісах компаній та за місцями проживання фігурантів. У ході заходів вилучили документацію, мобільні телефони, комп'ютерну техніку та інші носії інформації, що містять відомості про механізми реалізації злочинної схеми.
На основі зібраних матеріалів, правоохоронці висунули підозри п'яти особам у скоєнні злочинів, що підпадають під дію ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (незаконне привласнення, розтрата або заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем). Серед підозрюваних - власник і представник шляхобудівної компанії, працівники підконтрольних підприємств, а також інженер-консультант, який колись отримав сертифікат від гільдії інженерів.